SVJETSKI DAN DAROVITIH UČENIKA, EVA BADURINA, 7.a, voditeljica učiteljica Martina Jug
Svjetski dan darovitih učenika obilježava se 21. ožujka. Klasične definicije darovitost definiraju kao iznadprosječne sposobnosti, odnosno izrazito visok IQ. Daroviti učenici su oni koji se ističu ili vrlo visokim stupnjem intelektualnoga razvoja ili izrazitim razvojem samo određenih sposobnosti koje ih u odnosu na ostale učenike čine naprednijima. Daroviti učenici pokazuju potencijal u nekom od sljedećih područja: opće intelektualne sposobnosti, specifične akademske sposobnosti, kreativne sposobnosti, sposobnosti vođenja i rukovođenja, umjetničke sposobnosti i psihomotorne sposobnosti. Suvremene koncepcije darovitosti definirali su Gardner (teorija višetrukih inteligencija), Renzulli (prstenasta teorija darovitosti), Sternberg (triarhična teorija inteligencije).
Postoje dvije vrste darovitosti: školska darovitost i kreativno produktivna darovitost. Obje vrste su važne jer među njima postoji interakcija. Školska darovitost sastoji se od sposobnosti razumijevanja, pospremanja, pamćenja i dosjećanja određenog materijala. Pod kreativnu produktivnu darovitost spada praktična primjena sposobnosti te rad na realnim problemima i područjima koje imaju osobnu važnost. Ljudi u svijetu slažu se da nadarenim učenicim treba osigurati okružje koje će im omogučiti izazov, rad s intelektualnim vršnjacima i podršku da se postane neovisan pri stjecanju znanja i samo-reguliranom učenju.
Genijanost je 1% nadahnuća i 99% znoja.
Thomas A. Edison
Članak napisala mlada novinarka Eva Badurina
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |