Što je produženi boravak?
"Produženi boravak je posebni oblik odgojno-obrazovnoga rada koji se organizira za učenike izvan redovite nastave" (Pravilnik o organizaciji i provedbi produženoga boravka u osnovnoj školi, 2019). Produženi boravak ima svoja područja, zadaće i ciljeve za pojedini razred čijim je ostvarivanjem učenicima omogućen kvalitetan i aktivan boravak u školi. Istovremeno, učenicima se pruža skladan cjelovit emocionalni, socijalni, kognitivni i psihološki razvoj.
Naš produženi boravak pohađaju učenici od prvog do četvrtog razreda i organiziran je u učionici broj 17. Boravak radi u dvije smjene naizmjenično: prijepodne (od 7:30 sati do početka nastave) i poslijepodne (od završetka nastave do 17:00 sati). U cijenu produženog boravka uključeni su obroci.
Što tamo radimo?
Vrijeme u produženom boravku specifično je zbog obaveza kojima učenici stječu radne navike, a to je pisanje domaće zadaće. Osim domaće zadaće, vježbanja i učenja, vrijeme je podijeljeno na slobodno i organizirano vrijeme. U tom periodu s učenicima se provode razne likovne, jezične, sportske, dramske i ostale radionice, odlazi se u šetnju, provode se različite igre koje doprinose cjelovitom razvoju učenika te ostale važne i sadržajne aktivnosti. Učenici istražuju, stvaraju, dizajniraju, uče kako učiti, razvijaju interes u svim područjima te razvijaju pravilne higijenske navike i ostalo.
Okvirni vremenik aktivnosti u produženom boravku:
Boravak prijepodne
Boravak poslijepodne
Kako do učiteljica?
Učiteljicama se možete javiti na sljedeću e-mail adresu: produzeni.boravak.zelina@gmail.com
Učiteljice Valentina Filipović, Maja Brcković, Martina Fiamengo Koretić, Tamara Majcug, Ivana Lolić
Program "Rukomet dostupan svima"
Osnovni cilj ovog programa "Rukomet dostupan svima" je ostvaren, a to je podizanje svjesnosti o važnosti bavljenja tjelovježbenom aktivnosti. Razvili smo zdravstvenu kulturu u svrhu čuvanja i unaprijeđenja vlastitog zdravlja, zadovoljili dječje potrebe za kretanjem - odnosno vježbanjem i putem toga stvoriti navike svakodnevnog vježbanja.
Kod većine djece smo stvorili naviku zdravog načina življenja, pružili im mogućnost da nauče osnovna motorička znanja, vještine, higijenske navike i koliko je zdrava prehrana bitna u rastu i razvoju.
Zadovoljili smo potrebu za igrom, usvajanjem i usavršavanjem motoričkih znanja te poboljšanjem motoričkih postignuća kroz razne aktivnosti uz mogućnost velikog broja sadržaja kupljenim financijskim sredstvima ovog programa.
Poboljšali smo razvoj moralnih svojstva djeteta i njegovih radnih navika. Razvili samodisciplinu, samostalnost u radu, pomaganje drugima te poštivanje pravila igre.
Neke od ciljeva koje smo ostvarili:
1.omogućili djeci stjecanje iskustva pokretom
2. potaknuli usvajanje znanja o različitim sportovima i vrijednostima bavljenja sportom
3. potaknuli na pozitivan stav prema zdravom načinu života i zdravoj prehrani
4. primjenom različitih kinezioloških operatora utjecali na razvoj motoričkih sposobnosti, s naglaskom na razvoj koordinacije, ravnoteže i fleksibilnosti.
Koji su rezultati postignuti?
Veliki broj roditelja suočen je s brojnim nepoznanicima vezanim za uvođenjem djeteta u sport. Ovaj program omogućio je djeci da prođu sve vrste sportova uz naglasak na rukomet pretežno uz igru, te upoznavanjem roditelja o različitim važnostima sporta i uključivanjem u njega.
Zbog ograničenja dobi sva djeca nisu mogla razumijeti što se od njih traži dok "se igra" neki sport (pravila presložena), te smo tako modificirali i približili igru djetetu. S druge strane uslijed fizioloških i motoričkih ograničenja, manje dijete neke stvari nije moglo izvesti ( npr. zbog manje snage), prilagodili smo vježbu svakoj dobi. Emocionalno nisu mogli prihvatiti činjenicu da ne mogu uvijek pobijediti, postigli smo da shvaćaju razliku pobjede-poraza, uloženog truda, rada i vremena.
Kao najveći rezultat istaknuli bismo:
- pozitivno okruženje u kojem su djeca razvijala pozitivne emocije
- stjecanje radnih navika
- odgovornost, tolerancija i uvažavanje različitosti
- uredno, kulturno i pristojno ponašanje na sportskim borilištima.
Promjene koje bi istaknuli i koje su itekako vidljive posebno kod mlađe dobne skupine:
- disciplina u radu u skupinama
- međusobno uvažavanje i pomaganje pri vježbanju
- radovati se pobjedi i znati prihvatiti poraz
- očuvanje sportskih rekvizita, sprava i inventara
- čista odjeća i obuća, pranje ruku i umivanje poslije vježbanja, te održavanje reda u svlačionici, dvorani ili na igralištu (osobna higijena).
Programom smo postigli skladan i pravilan tjelesni razvoj, pozitivne emocije i socijološku adaptaciju, te osnovnu i prvenstvenu zadaću formiranja cijelovite mlade osobe i to prije svega zdrave i zadovoljne.
Što se tehnike rukometne igre tiče sudionici programa naučili su jako puno. Koristili smo rekvizite i sprave koje smo kupili sredstvima Ministarstva turizma i sporta, te koja se nalaze u sportskoj dvorani. Provodili smo velik broj vježbi s loptom, bez lopte, razne pokretne igre i natjecateljske igre, kao i poligon sastavljen od rukometnih elemenata. Elementarne igre rukometa kod svih dobnih uzrasta pružila su sreću i zadovoljstvo kao najveću potrebu svakog djeteta.
Promjene koje su nastale kao rezultat provedenim aktivnostima!
Tjelesna aktivnost djece u produženom boravku se povećala. Naučeni novim načinima razgibavanja cijelog tijela, novim natjecateljskim i momčadskim igrama provodili bi više vremena na vanjskim igralištima uz učiteljice - volonterke. Kao motivaciju za tjednu aktivnost ponekad su izrađivali mape radova: "Što je za mene tjelovježba?", te "Tanjur zdrave prehrane". Učenici su program doživjeli kao jako lijepo iskustvo, a najviše su im se dojmile nove igre koje su kasnije često ponavljali i u boravku, ali i kod kuće. Neki od učenika po prvi puta su se susreli sa vježbanjem uz glazbu, te su prenosili informacije kako su i doma vježbali s roditeljima uz glazbu. Ovim načinom uspjeli smo povezati roditelje i djecu u provedbi aktivnosti kod kuće.
Provedene radionice
Osnovni cilj edukativnih programa bio je poticanje djece i njihovih roditelja na promjenu. Programi su se sastojali od nekoliko dijelova, te pripremi provoditelja programa o njihovoj provedbi.
Program zdrava prehrana:
Prvi dio provodile su učiteljice razredne nastave u produženom boravku na način da djeca nisu imala nikakvu informaciju te su sama crtala svoj tanjur zdrave prehrane. Nakon provedenih edukacija učenici su slagali tanjur zdrave prehrane uz pomoć učiteljica kroz sličice i lijepila na svoj tanjur.
Kreativno - edukativna radionica "Što je vježbanje"
Ovu radionicu proveli su u produženom boravku. Prije same provedbe radionice volonterke (učiteljice produženog boravka) sudionicima su dale zadatak da nacrtaju što je za njih vježbanje. Na sljedećem satu u dvorani provoditeljica programa Tanja razgovarala je s sudionicima što je potrebno za rast i razvoj, kako se razvijaju mišići, zašto su mišići važni. Naglasak se stavljao da zdrava, okretna, spretna i vješta djeca lakše se nose s "nedaćama" kroz život. Da je kretanje vrlo važno za zdravlje te smo uz radionicu proveli pješačku turu na našu planinu Kladešćicu. Govorili o važnostima vježbanja u dvorani, u sobi/dnevni boravak, na otvorenom prostoru (adekvatna odjeća i obuća, trajanje aktivnosti, nadoknada tekućine).
Uz sve pohvale svakom sudioniku, roditelju koji su prepoznali ovaj program posebno hvala Ravnateljici Gordani Čosić koja je prepoznala suradnju i bila na raspolaganju za svaku ideju, provedbu i omogućila nam prostor za provedbu radionica. Hvala volonterkama, učiteljicama produženog boravka Ivani Gluhak, Martini Šeb, Kristini Vrščak i Danijeli Frljak.
Provoditeljica programa: Tanja Madžarac
Autor: Tanja Madžarac
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |