Ovdje ćete naći materijale s nastave koji će vam pomoći u učenju.
U ovoj rubrici nalaze se materijali o kakaovcu, kakau i čokoladi. Po njima se može izraditi plan i program izvannastavnih aktivnosti, dodatne nastave ili projekta o kakaovcu, kakau i čokoladi.
Materiajli su u Word dokumentu te ih možete preuzeti i s pomoću njih izraditi svoju knjigu, lapbook ili plakat. Ogledni primjer jedne knjige možete vidjeti na https://bit.ly/ogledni_primjer_knjige. Niže u rubrici su pojedinačni materijali, a cjelokupnan materijal možete preuzeti s poveznice https://bit.ly/KakaoCokolada.
Dragi učenici,
u ovom prilogu nalaze se prezentacije na temu svemira. Prezentacije sadržae animacije i zadatke pa je potrebno preuzeti prezentaciju na računalo kako bi vam radile animacije i zadatci. Prezentacije su velike, a imaju i puno slika i animacija te će vam možda trebati malo više vremena da ih preuzmete,
Uživajte u upoznavanju svemira.
Tijekom ožujka i travnja učenici 5.a, b, c i d na satovima razrednika razgovarali su o vodi i izradili plakate. Razgovori i plakati bili su uvod u istraživanje o racionalnoj potrošnji vode u našoj školi. Istraživanje su učenici proveli na nastavi geografije. Razrednice su, u dogovoru s učiteljicom geografije, odabrale temu koja im je bliska. Tako su učenici 5.a radili strip na temu kruženja vode u prirodi, kruženje vode su prikazali kao Priču koja nema kraj ili su na odabranim riječima vježbali padeže. Pogledajte neke njihove radove:
Učenici 5. b bili su kreativni i nakon proučavanja važnosti čuvanja pitke vode izradili su znakove koje ćemo postaviti u WC uz svaku slavinu kako bi podsjetili učenike da zatvore vodu.
Učenici 5.c sa svojom razrednicom nacrtali su kruženje vode u prirodi i opisali ga na engleskom jeziku, a učenici 5.d računali su udjele slatke i slane vode i prikazivali brojčano i tablično rasprostranjenost vode na Zemlji. Pogledajte neke njihove radove:
Na nastavi geografije učenici su trebali provesti mjerenja koliko vode se rasipa nepotrebno zato jer neki učenici ne zatvore slavinu iza sebe. Kako smo u tijeku projekta prešli na online nastavu, učenici su zadatak napravili kod kuće.
„Za pokus mi je trebala štoperica, posuda s ucrtanim mililitrima te voda iz mješalice“ (slavine) - piše u svom izvješću Laura iz 5.d.
„Pustila sam vodu da 30 sekundi sasvim lagano curi, onako kako sam vidjela u školi“ - nastavlja dalje Gabriela iz 5.d.
„Mama mi je dala bočicu na kojoj pišu mililitri, ja sam puštala vodu u sudoperu i mjerila vodu, dok je mama mjerila vrijeme“- piše Enea iz 5.c.
Pokus sam izvela bez problema, bilo je jako zanimljivo i poučno, kaže Eva iz 5.d, jednako kao i Marko iz 5.c, koji je kao i svi, mjerenje ponovio tri puta da bi dobio precizniji rezultat.
Andrej i Fran iz 5.a vide svaki tjedan da voda curi, i na temelju izračuna dobili su da u jednom satu iscuri između 1 i 2 litre vode samo iz jedne slavine.
Kada je Matej iz 5.a pomnožio dobiveni rezultat sa brojem mjeseci i brojem škola u Hrvatskoj „ostao je iznenađen količinom bespotrebno potrošene vode“, kaže da je „shvatio poruke o važnosti očuvanja resursa i o održivom razvoju za buduće generacije.“ Jedino što je na kraju ostalo nejasno je, tko je taj koji ostavlja vodu i ne zatvara slavinu? Ima li samo jedan rasipnik vode ili ih je više? Kada to samo radi, a da ga nikad nitko nije opazio? Možda je među nama, ali neće priznati? Zato se nadamo da će na njega, kao i na Mateja utjecati rezultati istraživanja i da će ubuduće pametno postupati s pitkom vodom, jer samo održiva potrošnja dovodi do održivog razvoja.
IZVANUČIONIČKA NASTAVA GEOGRAFSKO-POVIJESNE SKUPINE
Već nekoliko godina Geografsko-povijesna skupina zaokružuje svoj rad brižno pripremljenom i zanimljivom izvanučioničkom nastavom. Ovoga su puta posjetili Hrvatski državni arhiv i Državni hidrometeorološki zavod. Pogledajte kako im je bilo!
U ponedjeljak, 7. svibnja, jedanaest članova Geografsko-povijesne skupine uživalo je na izvanučioničkoj nastavi. Autobusom smo doputovali do Zagreba, a onda, s planom grada u ruci, kao pravi turisti (odnosno geografi), krenuli pješice Branimirovom i Mihanovićevom ulicom. Zatim smo uživali u miru, bojama i mirisima prolazeći kroz Botanički vrt do zgrade Hrvatskog državnog arhiva.
Tamo su za nas pripremili kartografsku radionicu gdje smo puno saznali o tome kako su se nekad izrađivale karte, koje su najstarije i najvrednije karte u Hrvatskoj, tražili smo mjesta na starim kartama, spajali kartografske slagalice i vidjeli kartu iz 1551. godine na kojoj je označena Zelina.
Demokratski smo odlučili da na Gornji grad, do zgrade Državnog hidrometeorološkog zavoda, idemo tramvajem. To je najvažnija državna institucija zadužena za sva meteorološka mjerenja i prognoze.
Tamo su nas dežurni meteorolozi upoznali s načinima prikupljanja podataka, mjernim instrumentima i računalnim programima kojima se brojni podaci obrađuju kako bi se izradile prognoze.
Vjerovali ili ne, ali uz svu suvremenu tehnologiju, u upotrebi još uvijek imaju spravu koja mjeri vlagu pomoću ljudske kose!
Bilo nam je super, dobili smo ideje za daljnji rad naše skupine, a pozvani smo i na nove radionice.
voditeljica skupine Marija Ujlaki
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |