Ovdje ćete naći materijale s nastave koji će vam pomoći u učenju.
U ovoj rubrici nalaze se materijali o kakaovcu, kakau i čokoladi. Po njima se može izraditi plan i program izvannastavnih aktivnosti, dodatne nastave ili projekta o kakaovcu, kakau i čokoladi.
Materiajli su u Word dokumentu te ih možete preuzeti i s pomoću njih izraditi svoju knjigu, lapbook ili plakat. Ogledni primjer jedne knjige možete vidjeti na https://bit.ly/ogledni_primjer_knjige. Niže u rubrici su pojedinačni materijali, a cjelokupnan materijal možete preuzeti s poveznice https://bit.ly/KakaoCokolada.
Dragi učenici,
u ovom prilogu nalaze se prezentacije na temu svemira. Prezentacije sadržae animacije i zadatke pa je potrebno preuzeti prezentaciju na računalo kako bi vam radile animacije i zadatci. Prezentacije su velike, a imaju i puno slika i animacija te će vam možda trebati malo više vremena da ih preuzmete,
Uživajte u upoznavanju svemira.
Tijekom ožujka i travnja učenici 5.a, b, c i d na satovima razrednika razgovarali su o vodi i izradili plakate. Razgovori i plakati bili su uvod u istraživanje o racionalnoj potrošnji vode u našoj školi. Istraživanje su učenici proveli na nastavi geografije. Razrednice su, u dogovoru s učiteljicom geografije, odabrale temu koja im je bliska. Tako su učenici 5.a radili strip na temu kruženja vode u prirodi, kruženje vode su prikazali kao Priču koja nema kraj ili su na odabranim riječima vježbali padeže. Pogledajte neke njihove radove:
Učenici 5. b bili su kreativni i nakon proučavanja važnosti čuvanja pitke vode izradili su znakove koje ćemo postaviti u WC uz svaku slavinu kako bi podsjetili učenike da zatvore vodu.
Učenici 5.c sa svojom razrednicom nacrtali su kruženje vode u prirodi i opisali ga na engleskom jeziku, a učenici 5.d računali su udjele slatke i slane vode i prikazivali brojčano i tablično rasprostranjenost vode na Zemlji. Pogledajte neke njihove radove:
Na nastavi geografije učenici su trebali provesti mjerenja koliko vode se rasipa nepotrebno zato jer neki učenici ne zatvore slavinu iza sebe. Kako smo u tijeku projekta prešli na online nastavu, učenici su zadatak napravili kod kuće.
„Za pokus mi je trebala štoperica, posuda s ucrtanim mililitrima te voda iz mješalice“ (slavine) - piše u svom izvješću Laura iz 5.d.
„Pustila sam vodu da 30 sekundi sasvim lagano curi, onako kako sam vidjela u školi“ - nastavlja dalje Gabriela iz 5.d.
„Mama mi je dala bočicu na kojoj pišu mililitri, ja sam puštala vodu u sudoperu i mjerila vodu, dok je mama mjerila vrijeme“- piše Enea iz 5.c.
Pokus sam izvela bez problema, bilo je jako zanimljivo i poučno, kaže Eva iz 5.d, jednako kao i Marko iz 5.c, koji je kao i svi, mjerenje ponovio tri puta da bi dobio precizniji rezultat.
Andrej i Fran iz 5.a vide svaki tjedan da voda curi, i na temelju izračuna dobili su da u jednom satu iscuri između 1 i 2 litre vode samo iz jedne slavine.
Kada je Matej iz 5.a pomnožio dobiveni rezultat sa brojem mjeseci i brojem škola u Hrvatskoj „ostao je iznenađen količinom bespotrebno potrošene vode“, kaže da je „shvatio poruke o važnosti očuvanja resursa i o održivom razvoju za buduće generacije.“ Jedino što je na kraju ostalo nejasno je, tko je taj koji ostavlja vodu i ne zatvara slavinu? Ima li samo jedan rasipnik vode ili ih je više? Kada to samo radi, a da ga nikad nitko nije opazio? Možda je među nama, ali neće priznati? Zato se nadamo da će na njega, kao i na Mateja utjecati rezultati istraživanja i da će ubuduće pametno postupati s pitkom vodom, jer samo održiva potrošnja dovodi do održivog razvoja.
MALI METEOROLOZI
Od ove školske godine na našoj školi učenici viših razreda mogli su se uključiti u grupu Malih meteorologa. Kao cilj smo si zadali napraviti meteorološku kućicu te istraživati, promatrati i mjeriti vrijeme kao pravi meteorolozi. Četiri mala meteorologa bila su vrlo vrijedna ove godine. Uz pomoć naših domara napravili su kućicu, a možete ju vidjeti na zidu u dvorištu 3. paviljona.
U nastavku pročitajte kako su se Vanesa, Lucija, Antonio, Martin i učiteljica Marija Ujlaki zabavljali i učili na izvannastavnoj grupi Malih meteorologa.
Prvo smo na internetu istražili kako izgleda meteorološka kućica, kojih je dimenzija, zašto mora biti bijela i na visini od 2 metra, koji su instrumenti unutar nje, a koji vani… onda smo napravili nacrt (sve po pravilima tehničkog crtanja). Naši domari otkrili su u podrumu stari ormarić koji su nam preuredili prema našem nacrtu. Tako smo uštedjeli na vremenu i materijalu. A i zašto raditi novo, ako možeš preurediti staro.
Onda smo istražili koji nam instrumenti trebaju i sastavili podužu narudžbu ravnateljici. Za kućicu, ali i za upotrebu u nastavi, kupljeni su meteorološki instrumenti: termometar, kišomjer, barometar, higrometar i anemometar. U idućoj godini planiramo urediti okoliš oko kućice.
Tijekom zime smo proučavali pahuljice i napravili plakat o njima. Znate li da je jedan japanski znanstvenik u laboratoriju proizvodio pahuljice kako bi ih fotografirao mikroskopom, a sve kako bi saznao kako nastaje pahuljica? (Pogledajte u privitku.) A mi smo naučili mjeriti temperaturu, vlagu i tlak s klasičnim i digitalnim instrumentima, kao i da se oblaci ne mogu mjeriti, samo se promatraju i određuje im se vrsta - za to smo napravili prezentaciju (pogledajte u privitku).
Proučavajući padaline izvodili smo pokus kondenzacije pa nam je došla ideja da napravimo model kruženja vode u prirodi. I napravili smo ga. Model je napravljen u tehnici kaširanja, obojan kao u prirodi, sa skalom boja za visinu reljefa. Na njemu je reljef, ima planina, brežuljaka i nizina, iscrtali smo rijeke, jezero i more, a ima i vegetaciju. Lijepili smo, bojali, bušili, šarafili…Opet su nam pomogli domari jer nam je trebao lijepi okvir i nosač za oblake i Sunce. Model je ispao odlično.Nadamo se da će uspješno poslužiti u nastavi prirode i geografije.
Vanesa, Lucija, Antonio, Martin i učiteljica Marija Ujlaki
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |